CZYTAM, BO LUBIĘ!

Jak zachęcić uczniów do czytania? W jaki sposób stworzyć w klasie czytającą społeczność? Pomóc w tym może „metoda bostońska”.
Klasa 2a stosuje elementy tej metody. Jest to coraz bardziej popularna metoda rozwijania czytelnictwa dzieci i młodzieży.
Metoda bostońska, jak sama nazwa wskazuje, wywodzi się z Bostonu, a dokładniej z jednej z tamtejszych szkół. Zakłada ona codzienne, regularne czytanie dla przyjemności – bez odpytywania i sprawdzania uczniów.
Każdego dnia, przez ok. 10 min. uczniowie czytają samodzielnie dowolną, wybraną przez siebie książkę. Głównym celem metody jest zbudowanie czytającej społeczności oraz pokazanie, że czytanie może być przyjemnością.
Na hasło” UWAGA, CZYTAMY!” każdy uczeń zanurza się w świecie książkowych bohaterów… czyta także nauczyciel. Jest to magiczna chwila w ciągu dnia. Ta prosta metoda nie wymagająca  wiele wysiłku i przygotowania, okazuje się bardzo skuteczna.
Dzieci same dopytują się, kiedy będą mogły dziś poczytać w klasie.
Oto krótka fotorelacja z klasy 2a…
wych. klasy 2a Bożena Woźniak