Tygodnia Mózgu w klasie 1A
1. „Komputer w naszej głowie” – utrwalanie wiedzy jak działa mózg i jak jest zbudowany (utrwalanie funkcji każdej półkuli)
2. „Mądrze jem” – wpływ diety na sprawność umysłową i zdrowie mózgu.
3. „Jak wyglądają kosmici?” zadania pobudzające pracę mózgu, trenujące pamięć oraz wspomagające koncentrację uwagi.
4. „Zdrowe ciało” – wpływ aktywności fizycznej oraz snu i relaksu na sprawność mózgu.
5. „Mózgomania” – zadania rozwijające mózg.
Dzieci z klasy 1c, w ramach działań związanych z Tygodniem Mózgu, w dniu 10 marca br. wykonywały ćwiczenia mózgu, opracowane przez dr Paula Dennisona. Metoda ta zakłada, że aktywność fizyczna wspiera funkcje poznawcze i integrację sensoryczną.

Tydzień mózgu klasa 2c

Światowy Tydzień Mózgu- klasa 2a w czasie zajęć zapoznała się z wiedzą o mózgu i układzie nerwowym. Ludzki mózg skrywa wiele tajemnic, a my mogliśmy dowiedzieć się o nim jak jest zbudowany, jak działa, w jaki sposób należy go trenować. Wykonywaliśmy z tym związane zadania interaktywne.

Czy wiecie, że tajemnice mózgu można odkrywać bez końca? Jeden tydzień to stanowczo za mało na tak fascynujący temat! My uczniowie klasy trzeciej coś o tym wiemy.
W ubiegłym tygodniu świętowaliśmy Tydzień Mózgu. Zaczęliśmy tradycyjnie od obejrzenia ciekawych filmów edukacyjnych. Na ich podstawie szukaliśmy odpowiedzi na nurtujące nas pytania np.: Jak działa nasz mózg? „ Co dzieje się w naszym mózgu, kiedy śpimy, Czy to co jemy i robimy wpływa na rozwój mózgu?”
Poznaliśmy budowę tego organu. Przyjrzeliśmy się dokładniej temu, za co odpowiedzialne są płaty mózgowe. Poznaliśmy dietę oraz aktywności odpowiednie dla naszego mózgu. Rozwiązywaliśmy zagadki, logogryfy, anagramy, układaliśmy chińską układankę tangram oraz poznaliśmy najstarszą zagadkę świata- STOMACHION.
Tworzyliśmy klasową mapę możliwości mózgu. Wszystkich tajemnic nie odkryliśmy.
Odpowiedzi na wiele pytań będziemy jeszcze poszukiwać. I nie będziemy z tym czekać do następnego roku!
W ramch tygodnia mózgu klasa 3b
11 marca poznała Jak działa mózg? oraz jakie są sposoby na poprawienie jego pracy. Poznała rolę i znaczenie prawej i lewj półkuli mózgu w pracy i odbiorze otaczającego nas świata. Uczniowie samodzielnie przygotowali karty pracy dla innych rówieśników były to krzyżówki, rebusy, łamigłówki.
12 marca uczniowie układali tangramy i rozwiązywali łamigłówki tym razem matematyczne.
13 marca rozwiązywali przygotowane wcześniej przez rówieśników karty pracy. Przerywnikiem w zajęciach były ćwiczenia z metody Denisona, pamiętaliśmy również o piciu wody, która jest tak ważna dla naszego mózgu.
14 marca w piątek uczniowie zagrali w swoje ulubione, domowe gry planszowe. Była to wspaniała zabawa. Podczas tygodnia mózgu dzieci relaksowały się przy muzyce oraz trenowały mózg korzystając z ćwiczeń usprawniających koordynację oko-ręka, rysowały oburącz, wykonywały gimnastykę dłoni z kodem.
Z okazji obchodów Światowego Tygodnia Mózgu uczniowie klasy 3a wspólnie odkrywali niezwykłą moc fantastycznego, genialnego i oryginalnego mózgu.
W poniedziałek 12 marca, uczniowie poszerzyli swoją wiedzę na temat budowy i funkcjonowania mózgu, poznali różnorodne techniki lepszego zapamiętywania oraz uświadomili sobie, jak ważne w ich życiu jest prawidłowe odżywianie mózgu i jak ważna jest aktywność fizyczna w ich wieku.
Wtorek,13 marca, był dniem poświęconym na rozruszanie szarych komórek. Ten dzień w całości zadedykowaliśmy Gimnastyce Mózgu. Krzyżówki, rebusy, memory, logiczne zagadki, sudoku, gry dydaktyczne, super-zadania, wyzwania, matematyczne łamigłówki, wypełniały nasze lekcje i szkolne przerwy 😊. Uczniowie także samodzielnie przygotowali swoje łamigłówki, które także rozwiązywaliśmy.
Przez cały tydzień gimnastykowaliśmy nasz mózg, wykorzystywaliśmy kinezjologię edukacyjną Dennisona.
TYDZIEŃ MÓZGU pozwolił przybliżyć uczniom wiedzę na temat tego niezwykłego organu i zintegrować nasz zespół klasowy.
