ADRES SKRZYNKI POCZTOWEJ SP 28 DO E-DORĘCZEŃ od 01.01.2025 r. AE:PL-49857-79029-CBVCA-24

Zielona transformacja w toruńskich szkołach podstawowych i liceach


Zielona transformacja w toruńskich szkołach podstawowych i liceach

Opis projektu

Całkowita wartość projektu: 8 173 261,02  zł

Dofinansowanie UE: 7 355 934,91 zł

Dofinansowanie BP: 219 982,67 zł

Wkład GMT:  439 965,35 zł

Okres realizacji: 01.09.2024 – 31.08.2026

Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027

Głównym celem projektu jest nabycie kompetencji przez 2686 uczniów, nabycie kompetencji lub podwyższenie kwalifikacji przez 277 przedstawicieli kadry merytorycznej z 8 toruńskich szkół i doposażenie tych szkół do 31.08.2028 r. Wsparciem objętych będzie 6 szkół podstawowych, 2 licea ogólnokształcące oraz uczniowie i nauczyciele tych szkół.

W projekcie planowane są następujące działania:

– Wsparcie dla kadry merytorycznej – wsparcie mające na celu przygotowanie, poprzez podniesienie kompetencji lub nabycie kwalifikacji kadry merytorycznej do prowadzenia zajęć z uczniami, w tym o specjalnych potrzebach edukacyjnych m.in.: terapeuta VR, integracja sensoryczna, logopedia, chemia, programowanie i zastosowania komputerów, doradztwo zawodowe, dotyczące sztucznej inteligencji. Ukończenie studiów/kursów/szkoleń będzie prowadziło do podniesienia kompetencji zawodowych lub nabycia dodatkowych kwalifikacji przez kadrę merytoryczną.

– Zajęcia dla uczniów – zajęcia m.in. dydaktyczno-wyrównawcze, rozwijające zainteresowania: informatyczne ,z robotyki i programowania, plastyczne, teatralne, krawieckie, z szydełkowania, sportowe, teatralne, fotograficzne, sportowe, muzyczno-cyfrowe, językowe, matematyczne, polonistyczne, w pracowni ceramiki, turystyczne, kulinarne, rozwijające umiejętności przedsiębiorcze, umiejętności wystąpień publicznych i budowania argumentacji, a także zajęcia ekologiczne, prozdrowotne i dotyczące edukacji medialnej Udział w zajęciach wpłynie na podwyższenie kompetencji uczniów.

– Zakup wyposażenia i pomocy dydaktycznych – zakupione będą pomoce dydaktyczne, jako wyposażenie pracowni przedmiotowych, służące poprawie jakości warunków kształcenia, dostosowanie do wymogów zielonej transformacji, wsparcia uczniów ze specjalnymi potrzebami, a ponadto na zajęcia w projekcie. Dodatkowe wyposażenie wpłynie na lepsze zaspokajanie potrzeb uczniów/uczennic, w tym z niepełnosprawnościami. Stworzy odpowiednie warunki dla wszystkich uczniów/uczennic, z uwzględnieniem różnic w rozwoju i w uzdolnieniach.

Grupy docelowe:

Szkoły podstawowe: SP 1, SP 4, SP 8, SP 11, SP 28, SP 35

Licea ogólnokształcące: I LO, III LO

 #FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

 

Zadania realizowane w SP nr 28:

W ramach projektu „Zielona transformacja w toruńskich szkołach podstawowych i liceach”

Szkoła Podstawowa nr 28 w Toruniu będzie realizować następujące kluczowe zadania:

  • Kursy i szkolenia dla kadry nauczycielskiej
  • Zajęcia dla uczniów prowadzonych przez nauczycieli: 
    • przyrodnicze
    • matematyczne
    • językowe – j. angielski, j. polski
    • ekologiczne
    • rajdy rowerowe
    • zajęcia topograficzne
    • biologiczne
    • zajęcia ze strzelectwa w ramach realizacji podstawy z EDB
    • sportowe
    • techniczne
    • warsztaty kreatywnego pisania
    • klub gier planszowych
    • teatralne
    • kulinarne
    • muzyczne

Łączna wartość : 1136 godz.x140 zł = 159.040,00 zł.

    • Warsztaty w Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu:
      • dla klas 1-5: 351os., 15 grup, (2 x 60min. i 1 x 90min.)
      • dla grupy, 351 os. x 3 warsztaty x 27 zł = 28 431,00 zł
      • dla klas 6-8: 220 os., 9 grup, 3 x 120 min.
      • dla grupy, 220 os. x 3 warsztaty x 35 zł = 23 100,00 zł

Bilety MZK: Uczniowie: ulgowy 571os. x 2 przejazdy x 3 warsztaty x 2,50 zł = 8 565,00 zł

Opiekunowie 24 grupy x 1 opiekun x 2 przejazdy x 3 warsztaty x 5 zł = 720,00 zł

Łącznie wartość : 60 816,00 zł

Wyposażenie SP28

Zaplanowano zakup wyposażenia o zbliżonych parametrach lub równoważnych.

  • Wyposażenie pracowni biologicznej:
    • Aparat do doświadczeń z fotosyntezy
    • Model strukturalny liścia, 
    • Zestaw preparatów mikroskopowych, 
    • Model szkolny ucha ludzkiego, powiększony 
    • Tętnica, żyła i naczynie włosowate 
    • Oko i widzenie zestaw edukacyjny 
    • Model oka ludzkiego, powiększony 
    • Mitoza – 10 modeli na tablicy 
    • Mejoza – 16 modeli na tablicy 
    • Modele komórki roślinnej i zwierzęcej, porównawcze
    • Model kwiatu z zalążnią i zalążkiem
    • R0zwój fasoli – 6 okazów zatopionych w tworzywie
    • Cykl rozwojowy sosny – elementy, 5 okazów zatopionych w tworzywie
    • Model mózgu ludzkiego 
    • Aparaty gębowe owadów – 4 okazy zatopione w tworzywie
    • Rozwój żaby – okazy zatopione w tworzywie
    • Mini-zestaw 5 preparatów 
    • Pasożyty zwierzęce – 10 preparatów mikroskopowych
    • Pasożyt: glista – 2 okazy zatopione w tworzywie
    • Cykl życiowy pszczoły miodnej i prod.pszczele – 11 okazów zatop.w tworzywie
    • Model blokowy skóry ludzkiej zdrowej i z oparzeniami/ 1 x 361 zł
  • Wyposażenie pracowni chemicznej:

    • CHEMIA – zestaw odczynników do Nowej Postawy Programowej kl. 7 i 8 
    • Paski wskaźnikowe pH 1-14 w rolce/ 5 szt.
    • Zestaw nauczycielski ATOM (Skład: 2 jądra atomowe, 8 powłok elektronowych, 20 protonów, 20 elektronów, 20 neutronów)/ 
    • Model przestrz.do budowy atomów według Bohra/ 7 szt.
    • Zestaw do chemii organicznej i nieorganicznej/ 7 szt.
    • 12 płytek-typów metali/ 7 szt.
    • Łyżeczka do spalań z kołnierzem ochronnym/ 15 szt.
    • Szczotki laborat.do szkła – zestaw 12 różnych / 1 szt.
    • Płytka porcelanowa z 6 wgłębieniami/ 30 szt.
    • MAGNEZ METAL WIÓRY – czysty 250g / 2 szt.
  • Wyposażenie pracowni geograficznej:

    • Stacja pogody przenośna z rączką – 3 przyrządy
    • Kompaktowa stacja pogody dla młodszych z przyrządami: termometr (stopnie Celsjusza i Fahrenheita), barometr, higrometr)
    • Anemometr uczniowski 
    • Podróż dookoła świata, geograficzna gra karciana 

Łącznie: 21.146zł

Wyposażenie pracowni szkolnych:

  • laptop uczniowski / 45 szt.
  • laptop nauczycielski / 20 szt. 
  • monitor interaktywny 86 cali 15 szt.
  • rolety okienne z warstwą odbijającą promienie słoneczne / 40 szt.
    • Sale przeznaczone do zajęć dla uczniów są mocno nasłonecznione i potrzebne są rolety z podbiciem zaciemniającym, aby treści wyświetlane na monitorze interaktywnym były dobrze widoczne, zwłaszcza, że wśród uczniów mających brać udział w zajęciach projektowych są uczniowie słabowidzący i z zespołem Aspergera, dla których nieostre widzenie jest bardzo uciążliwe i wywołuje niepożądane frustracje i zachowania.
  • Urządzenie wielofunkcyjne druk w kolorze, automatyczny druk dwustronny,
  • Wi-Fi 2 szt. (drukowanie kart pracy, testów, wykonywanie materiałów na zajęciach, plakatów, gazetek tematycznych związanych z realizowanymi na zajęciach treściami edukacyjnymi)
  • wirtualna strzelnica 1×20 000zł
    • Wprowadzenie do zasad bezpieczeństwa i regulaminu strzelnicy.
    • Nauka prawidłowej postawy i celowania.
    • Symulacje strzeleckie dostosowane do wieku uczniów – dynamiczne scenariusze ćwiczeniowe.
    • Ćwiczenia rozwijające koordynację, koncentrację i umiejętność szybkiego podejmowania decyzji.
    • Elementy współpracy i rywalizacji w zespołowych zadaniach strzeleckich.
      • Uzasadnienie potrzeby posiadania wirtualnej strzelnicy w szkole podstawowej:
      • Zgodność z nowymi przepisami – Zgodnie z nowelizacją przepisów, szkoły mogą wdrażać wirtualne strzelnice w ramach zajęć z Edukacji dla bezpieczeństwa (EdB), a wręcz jest konieczność praktycznego szkolenia uczniów z technik strzeleckich już w szkole podstawowej.
      • Realizacja podstawy programowej EdB – Strzelnica wspiera rozwój kompetencji obronnych, uczy odpowiedzialności i zasad bezpiecznego posługiwania się bronią.
      • Bezpieczeństwo – Wirtualna strzelnica eliminuje ryzyko związane z użyciem broni palnej, jednocześnie pozwalając na realistyczne szkolenie strzeleckie. Jest rozwiązaniem ekologicznym niwelując konieczność zakupu nabojów i utylizacji odpadów.
      • Rozwój psychofizyczny uczniów – Strzelectwo uczy koncentracji, cierpliwości, panowania nad oddechem oraz precyzji.
      • Przygotowanie do szkolenia wojskowego – Zgodnie z kierunkami polityki edukacyjnej państwa, wirtualne strzelnice przygotowują młodzież do ewentualnych szkoleń obronnych w przyszłości.
  • Wyposażenie pracowni biologicznej, chemicznej i geograficznej :
    • Oprogramowanie CORINTH (biologia człowieka + biologia roślin + biologia zwierząt + chemia +geologia 
  • Na zajęcia ekologiczne i koło przyrodnicze :
    • Karty spacerowe kwiaty na łące edukacyjna pomoc dla dzieci / 10 szt.
    • Karty spacerowe drzewa / 10 szt.
    • Karty spacerowe robaczki/ 10 szt.
    • Gra Ocieplenie klimatu, Czysta woda/ 9 szt.
    • Ekologiczna gra planszowa SEGREGACJA / 9 szt.
    • Eko gra planszowa Polskie Zwierzęta/ 9 x szt.
    • Ekobohater zbierz i posegreguj śmieci / 9 szt.
    • Gra logiczna segregacja śmieci/ 9 szt.
    • Budka akustyczna do strefy skupienia10 x 3 500 zł = 35 000 zł
  • Kącik wyciszenia dla uczniów (siedziska) / 4 zestawy x 2 300 zł = 9 200 zł
    • Obecnie w SP28 jest 22 dzieci z orzeczeniami i 70 z opiniami, w tym 6 uczniów z autyzmem.

Łącznie: 525.679 zł

Projekt w SP28 koncentruje się na wszechstronnym rozwoju uczniów i nauczycieli, z dużym naciskiem na nowoczesne technologie, edukację ekologiczną, zdrowotną oraz wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

 #FunduszeUE #FunduszeEuropejskie