Laboratorium Przyszłości – Październik 2022

Październik 2022

Lekcja informatyki w klasie 8c.

Temat: Wstęp do Arduino. Zapoznanie z aplikacją Tinkercad.

Uczniowie w czasie zajęć korzystali ze sprzętu zakupionego w ramach projektu „Laboratoria przyszłości”. Na początku przetestowali układ, który wyświetlał komunikaty, posiadał migającą diodę LED oraz wydawał dźwięki. Następnie zapoznali się ze środowiskiem Arduino IDE. Podczas kolejnej część lekcji uczniowie poznali opisy wyprowadzeń i dowiedzieli się, że korzystając ze specjalnych złącz, do Arduino można podłączyć elementy zewnętrzne takie jak np.: diody i przyciski. Ostatni etap lekcji polegał na zapoznaniu się z bezpłatną aplikacją internetową Tinkercad, która pozwala między innymi na tworzenie układów elektronicznych i ich kodowanie.

#laboratoriaprzyszłości

#laboratoriaprzyszlosci

https://www.facebook.com/LaboratoriaPrzyszlosci

 

 

Lekcja informatyki w klasie 8c.

Temat: Arduino – Wyjścia w praktyce – dioda LED.

Uczniowie w czasie zajęć korzystali ze sprzętu zakupionego w ramach projektu „Laboratoria przyszłości”.

Podczas kolejnej lekcji uczniowie zaczęli od najprostszej rzeczy, a mianowicie zbudowali i zaprogramowali układ z migającą diodą LED.  Dowiedzieli się również dlaczego należy korzystać z rezystorów podczas podłączania niektórych peryferii np. diody, czy buzzera.

Fascynująca lekcja mikroskopowania w klasie 6a, 6b, 6c oraz 7a i 8b

Kolejna lekcja z wykorzystaniem mikroskopu, zakupionego w ramach programu #Laboratoriaprzyszlosci. Tym razem klasy 6 obserwowały tkankę nabłonkową a klasa 8 chromosomy człowieka.

Klasy 6 a,b,c w ramach zajęć z techniki przygotowywały posiłek. Były pyszne gofry,naleśniki, tortille i zapiekane kanapki. Uczniowie w czasie zajęć korzystali ze sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratorium przyszłości

Klasy piąte na technice wykonywały Jesienny obrazek. W czasie zajęć korzystali ze szkolnego sprzętu w ramach programu Laboratorium przyszłości

Lekcja informatyki w klasie 8c.

Temat: Wejścia układu w praktyce – instrukcja warunkowa, dioda na przycisk.

Uczniowie w czasie zajęć korzystali ze sprzętu zakupionego w ramach projektu „Laboratoria przyszłości”. Na początku przetestowali w aplikacji Tinkercad układ, który mógł reagować na sygnały z zewnątrz. Następnie wykonali taki układ, czyli diodę reagującą na przycisk. Uczniowie, aby wykonać zadanie musieli wykorzystać instrukcję warunkową.

Klasy szóste na zajęciach z techniki zaprojektowały osiedle swoich marzeń. Kolejnym krokiem było wykonanie makiety osiedla. Do pracy wykorzystywali sprzęt zakupiony w ramach Laboratorium Przyszłości:

  • pistolety na klej na gorąco
  • nożyki do tapet
  • nożyczki.

Praca jest rozłożona w czasie. Oprócz samych budynków, uczniowie projektują również zieleń, parkingi.